Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Τι είναι το design?



Ορισμός τελεσίδικος για το "τι είναι Τέχνη" δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα, αφού άλλωστε απασχολεί την φιλοσοφία από την εποχή των μεγάλων στοχαστών της αρχαιότητας. Τον 18ο αιώνα με την εμφάνισή της, η Αισθητική ως κλάδος της Φιλοσοφίας, ενέσκηψε κυρίως στην Τέχνη και επιχειρήθηκε ο χωρισμός των τεχνών σε άμεσης και έμμεσης παράστασης.

Οι Καλές Τέχνες διακρίνονται για την μοναδικότητα του σκοπού τους και αυτές είναι: Η Μουσική, η Ποίηση, ενέχουσα την Απαγγελία, το Θέατρο, ενέχον την Υποκριτική, η Ορχηστική (Χορός), η Ρητορεία, η Αρχιτεκτονική, η Ζωγραφική, η Γλυπτική, η Διακοσμητική, η Χαρακτική και η Κεραμική. Ο Κινηματογράφος η Φωτογραφία και η Video Art είναι τέχνες που γεννήθηκαν τον 20ο αιώνα. Άμεσης παράστασης είναι η Μουσική και η Ποίηση. Έμμεσης παράστασης είναι όλες οι άλλες.
Οι τέχνες διακρίνονται επίσης σε Μουσικές, που περιλαμβάνουν την Μουσική ως την "κυρία των τεχνών", την Ποίηση, την Ορχηστική και την Ρητορεία, σε Εικαστικές που περιλαμβάνουν την Γλυπτική, την Αρχιτεκτονική, την Ζωγραφική, την Διακοσμητική, τον Κινηματογράφο την Φωτογραφία και την Video Art. Κοινό στοιχείο που χαρακτηρίζει όλες τις καλές τέχνες, αλλά που εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά, από την κάθε μία ξεχωριστά, είναι: Ο ήχος, οι λέξεις, η γραμμή και το χρώμα.
Σ
την κλασσική Ελλάδα υπήρχαν οι μεγάλες καλές τέχνες και οι μικρές. Μεγάλες ήταν όλες οι παραπάνω. Στις μικρές εντάσσονταν η Επιπλοποιία, η Χρυσοχοΐα, η Ενδυματολογία, η Κομμωτική και η Μαγειρική. 
Η Διακοσμητική (Εσωτερική Αρχιτεκτονική) όπως την γνωρίζουμε σήμερα, είναι η "ψυχή" ή το έσω της Αρχιτεκτονικής. (Interior Design, Innen Αrchitektur, Architektura Interna). Είναι δηλαδή, η τέχνη πλαστικής των εσωτερικών χώρων με την μοναδικότητα που απαιτεί το κάθε της έργο, σε συνδυασμό με τους ανθρώπους που θα ζήσουν ή θα επισκεφθούν αυτό. Στην πραγματικότητα είναι η μελέτη, o σχεδιασμός της ευρύθμου εσωτερικής λειτουργίας των χώρων με την διαρρύθμιση, τους χρωματικούς συνδυασμούς, τον φωτισμό, τις ειδικές κατασκευές, τις επενδύσεις και την επίπλωση των έργων της Αρχιτεκτονικής. Στην Διακοσμητική όπως και στην Αρχιτεκτονική, οι μορφές και οι φόρμες αλλάζουν χάριν των μεταβλητών που εξελίσσονται σύμφωνα με το "πνεύμα" της κάθε εποχής συνδυάζοντας την ποικιλία με την ενότητα. 
Οι διακοσμητές (Interior Designers - Decorators) δημιουργούν εκφραζόμενοι σε δημόσια κτίρια, θέατρα, τράπεζες, ξενοδοχεία, κατοικίες κάθε τύπου, πλοία, εμπορικά καταστήματα, αίθουσες εστιάσεως, συνεδρίων, αίθουσες παρουσιάσεων (show rooms), περίπτερα εκθέσεων (stands) κ.ά.
Συγγενείς καλλιτέχνες: Οι δημιουργοί θεατρικών σκηνών και εικόνων (Σκηνογράφοι), οι σχεδιαστές Βιτρινών (Window dressers), οι σχεδιαστές κοσμημάτων (Jewel designers), οι σχεδιαστές υφασμάτων και Μόδας (Fashion designers), βιομηχανικών προϊόντων και χρηστικών αντικειμένων (Industrial designers), οι χειροτέχνες (Handworkers) κ.ά.

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Facebook Marketing: Πως ξεκινάμε;


Δε θα μπω στην διαδικασία να εξηγήσω γιατί μια επιχείρηση χρειάζεται να έχει παρουσία στο Facebook.Θεωρώ πλέον κάθε ελεύθερος επαγγελματίας και ιδιοκτήτης επιχείρησης μπορεί να καταλάβει ότι δεν μπορεί να μείνει έξω από αυτό.Μερικά γρήγορα στατιστικά:
  • 802 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες ημερησίως
  • 609 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες μέσω κινητού – ημερησίως
  • 1,28 δις. ενεργοί χρήστες μηνιαίως
  • 1,01 δις. ενεργοί χρήστες μέσω κινητού – μηνιαίως


Πηγή: Facebook
Επίσης, σύμφωνα με δημοσίευση του ίδιου του Facebook, στις 4 Ιουνίου 2014, υπήρχαν 30 εκατομμύρια ενεργές σελίδες μικρών επιχειρήσεων (εκ των οποίων οι 19 εκ. διαχειρίζονται μέσα από κινητά).Εντυπωσιακά νούμερα.Όλα αυτά μας δείχνουν ένα πράγμα. Ότι το Facebook (και αυτό που γενικότερα λέγεται κοινωνική δικτύωση) ήρθε για να μείνει! Δεν ήταν απλά μια μόδα.Θεωρώ ότι ποτέ άλλοτε στην ιστορία μια μικρή επιχείρηση δεν είχε τόσες πολλές δυνατότητες επικοινωνίας με το κοινό της!Αυτά όμως λίγο-πολύ τα γνωρίζετε οι περισσότεροι.
Πως ξεκινάμε λοιπόν; Τι κάνουμε;
Καταρχήν σκεφτείτε τι θέλετε να πετύχετε μέσα από την σελίδα σας (και γράψτε το σε ένα φύλλο χαρτί).
§  Θέλετε να φέρετε περισσότερο κόσμο και πωλήσεις στο φυσικό σας κατάστημα;
§  Θέλετε να φέρετε περισσότερο κόσμο και πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα;
§  Θέλετε να παρουσιάσετε ένα νέο προϊόν στην αγορά;
§  Θέλετε να δημιουργήσετε “αναγνωρισιμότητα” για την επιχείρηση σας;
(που και αυτό, πάλι, θα πρέπει να καταλήγει σε περισσότερους πελάτες και πωλήσεις)
Σκεφτείτε το για λίγο. Είναι σημαντικό αυτό το βήμα γιατί όλες σας οι ενέργειες (δημοσιεύσεις, διαφημίσεις, events, κλπ.) θα πρέπει να έχουν μια κοινή κατεύθυνση προς το σκοπό για τον οποίο φτιάξατε αρχικά τη σελίδα σας.
Και αφού φτιάξουμε την σελίδα μας στο Facebook τι κάνουμε μετά; Ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Οι περισσότεροι θα σκεφτούν “να πάρω όσα περισσότερα Like μπορώ”. Προτείνω πριν ξεκινήσετε να μαζεύετε Like να σκεφτείτε από “ποιούς” θέλετε να τα μαζέψετε. Ποιό θα είναι το κοινό της σελίδας σας;
Το να απευθυνθείτε σε ολόκληρο το Facebook δε θα είναι αποτελεσματικό. Δεν ενδιαφέρονται όλοι το ίδιο για τα προϊόντα και υπηρεσίες σας ή για τις ιδέες και το brand σας.
Φτιάξτε ένα προφίλ των ανθρώπων που θέλετε να προσελκύσετε στη σελίδα σας. Σκεφτείτε γεωγραφικά που ζουν, ηλικία, φύλο, ποιά είναι τα κοινά τους ενδιαφέροντα και οτιδήποτε άλλο θεωρείτε ότι πρέπει να συμπεριλάβετε (μπορείτε να έχετε περισσότερα από ένα προφίλ εάν έχετε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων). Βεβαίως, θα πρέπει να προσκαλέσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας, τους ανθρώπους που βρίσκονται στη λίστα των email σας και τους φίλους σας.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να απαντήσουμε σε μια σημαντική ερώτηση.
Για πιο λόγο οι άνθρωποι κάνουν Like στη σελίδα μας; Το έχετε σκεφτεί;
Όταν κάποιος κάνει Like στη σελίδα μας, ουσιαστικά μας λέει κάτι. Και τι είναι αυτό που μας λέει;
“Σου δίνω το δικαίωμα να εμφανίσεις στον προσωπικό μου “τοίχο” – τις δημοσιεύσεις που κάνεις, τα άρθρα, video και φωτογραφίες που ανεβάζεις, τις προσφορές και τα προϊόντα σου. Αν το παρακάνεις ή εάν ανεβάζεις δημοσιεύσεις άσχετες που δε με ενδιαφέρουν, δεν είναι χρήσιμες και γίνεις βαρετός – έχω πάντα την δυνατότητα να κάνω Un-Like από την σελίδα σου και να φύγω.”
Πάνω – κάτω αυτό έχουμε όλοι στο μυαλό μας όταν κάνουμε Like σε κάποια σελίδα (που δεν είναι φίλου μας). Υποσυνείδητα αυτό θέλουμε να πάρουμε! Περιεχόμενο, προϊόντα και υπηρεσίες που θα μας βοηθήσουν – είτε να βελτιώσουμε την προσωπική μας ζωή (να την κάνουμε πιο εύκολη, υγιή, όμορφη, διασκεδαστική, κλπ.), είτε να βελτιώσουμε την επαγγελματική μας ζωή (δηλαδή την επιχείρηση μας).Αφού λοιπόν αποφασίσουμε για ποιό λόγο θέλουμε να έχουμε σελίδα στο Facebook, σε ποιους απευθυνόμαστε και για ποιό λόγο κάνουν Like στην σελίδα μας, είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε περιεχόμενο. Καταπληκτικό περιεχόμενο που θα είναι χρήσιμο και με κάποιον τρόπο θα τους βοηθάει σε κάτι. Προσοχή – όχι προσφορά, στην προσφορά και μετά πάλι προσφορά. Δε θα δουλέψει αυτό.
Ο κανόνας 10-4-1
Τι είναι αυτός ο κανόνας; Σύμφωνα με το βιβλίο B2B Social Media Book από τον Kipp Bodnar και Jeffrey L. Cohen, ο κανόνας 10-4-1 μας βοηθάει να κρατήσουμε μια ισορροπία στις δημοσιεύσεις που κάνουμε μέσω της σελίδας μας στο Facebook. Συγκεκριμένα μας λέει ότι από τις 15 δημοσιεύσεις που θα κάνουμε:
§ Οι 10 θα πρέπει να αναφέρονται σε δημοσιεύματα άλλων σελίδων, ιστοσελίδων, εφημερίδων, περιοδικών, κλπ. με περιεχόμενο σχετικό και χρήσιμο προς τα μέλη της σελίδας μας.
§  Οι 4 δημοσιεύσεις (από τις 15) θα πρέπει να αφορούν δημοσιεύσεις και άρθρα δικά μας, που φτιάξαμε εμείς, ώστε να οδηγήσουμε τους ανθρώπους στην ιστοσελίδα μας και να μας γνωρίσουν ακόμα περισσότερο
§  Η 1 δημοσίευση (από τις 15) θα πρέπει να οδηγεί τα μέλη της σελίδας σε κάποια Landing page ώστε να αφήσουν τα στοιχεία τους για να κατεβάσουν κάποιο eBook, οδηγό, video, κλπ. – με σκοπό να δημιουργήσουμε υποψήφιους πελάτες.
Αυτός είναι κανόνας 10-4-1. Προσπαθήστε να κρατήσετε αυτή την αναλογία στις δημοσιεύσεις σας, και μην περιοριστείτε μόνο στην παρουσίαση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας (είναι λίγο βαρετό – sorry).
Που καταλήγουμε;
Ότι το Facebook Marketing και η διαχείριση της σελίδα μας στο Facebook δεν είναι κάτι που θα πρέπει να το δείτε επιφανειακά και να ασχολείστε αποσπασματικά. Θέλει πλάνο, συνεχή προσπάθεια, καλή έρευνα, ιδέες και λίγα χρήματα για να διαφημιστείτε και να προωθήσετε τις δημοσιεύσεις σας γιατί χωρίς να ξοδέψετε χρήματα, η σελίδα σας είναι σχεδόν καταδικασμένη σε χαμηλές πτήσεις.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμάστε ένα πράγμα. Δεν κάνουμε τη σελίδα μας απλά και μόνο για να πουλήσουμε μια φορά και να κάνουμε κάποιον πελάτη – θέλουμε να δημιουργήσουμε σχέσεις!
Εάν δεν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε σχέσεις με τους ανθρώπους που μας έδωσαν οικιοθελώς την άδεια να λαμβάνουν στον τοίχο τους τις ενημερώσεις μας, τότε η σελίδα στο Facebook δε θα μας βοηθήσει να πετύχουμε πολλά πράγματα.
Καλή επιτυχία!

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

3 Βήματα για περισσότερους πελάτες

By Vasilis Pappas Πηγή http://epixeirein.gr/

ΧΩΡΙΣ πελάτες η επιχείρηση σας δεν υπάρχει. Εν μέσω κρίσης το Μάρκετινγκ είναι η μόνη διαδικασία που κυριολεκτικά μπορεί να σώσει την επιχείρηση σας! Και αυτό δεν είναι καθόλου υπερβολή. Είναι το μοναδικό “έξοδο” που φέρνει λεφτά στην επιχείρηση σας. Όλα τα υπόλοιπα είναι κόστη! Στην πραγματικότητα το Μάρκετινγκ δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση, που με την σωστή χρήση του μπορεί να σας φέρει πίσω τα λεφτά σας πολλές φορές και μάλιστα ποιο αποδοτικά από κάθε άλλη επένδυση αυτή την περίοδο! Γι’ αυτό και εμείς θα προσπαθήσουμε “να βάλουμε το δικό μας πετραδάκι” και μέσα από κάποιες συμβουλές Μάρκετινγκ, να καταφέρετε να βελτιώσετε την δουλειά σας.
Αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι με όποιον επαγγελματία και εάν μιλήσω αυτό που θα μου πει είναι ότι χρειάζεται περισσότερους πελάτες. Εάν ρωτήσετε κάποιον που η επιχείρηση του δεν πάει καλά, “τι φταίει;”, θα σας απαντήσει ότι έχει πολλά έξοδα και λίγους πελάτες. Μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτό το πρόβλημα, όμως φαίνεται πως ένα από τα σημεία που προβληματίζει έντονα τους περισσότερους επαγγελματίες είναι οι περισσότεροι πελάτες. Αν και αυτό δεν είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη (θα το εξηγήσουμε σε επόμενη δημοσίευση), στο άρθρο αυτό θα δούμε τα 3 βήματα που χρειάζεστε για να κερδίσετε περισσότερους νέους πελάτες.Όταν λοιπόν η συζήτηση έρχεται στο ΠΩΣ θα βρούμε περισσότερους νέους πελάτες, οι περισσότεροι επαγγελματίες αυτό που έχουν στο μυαλό τους είναι να ξεκινήσουν γρήγορα-γρήγορα διαφημίσεις και άλλες ενέργειες για να έρθουν όσοι περισσότεροι πελάτες στο “μαγαζί” τους γίνεται! Συγνώμη που θα σας απογοητεύσω αλλά τα πράγματα δεν δουλεύουν ακριβώς έτσι.Για να κερδίσετε περισσότερους πελάτες υπάρχουν 3 βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε, με την σωστή σειρά:§  1ο ΒΗΜΑ: Να προσδιορίσετε τον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σας (την αγορά στόχο σας)
§  2ο ΒΗΜΑ: Να δημιουργήσετε ένα μήνυμα που «μιλάει» στον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σας
§  3ο ΒΗΜΑ: Να επιλέξετε αποτελεσματικές τακτικές Μάρκετινγκ που φτάνουν στον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σαςΤα βήματα αυτά δεν είναι κάποια μεγάλη φιλοσοφία. Όμως οι περισσότεροι επικεντρώνονται στο 3ο ΒΗΜΑ, αμελώντας τα 2 προηγούμενα, και αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος τους. Τα βήματα αυτά είναι ο πυρήνας της Στρατηγικής που θα πρέπει να ακολουθήσετε για να κερδίσετε περισσότερους πελάτες. Χρησιμοποιήθηκαν από το Μάρκετινγκ στο παρελθόν, τα χρησιμοποιούμε σήμερα, τα ίδια βήματα θα χρησιμοποιούμε και στο μέλλον όσο και εάν αλλάξει η τεχνολογία. Οι διάφορες τακτικές με την χρήση των νέων τεχνολογιών σίγουρα θα αλλάξουν, αλλά όχι η ουσία των βημάτων αυτών! Πάμε να δούμε το κάθε ένα ξεχωριστά:

1ο ΒΗΜΑ: Προσδιορίστε τον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σας (αγορά στόχο)
Επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, στο βήμα αυτό κρύβεται η μισή επιτυχία σας στο Μάρκετινγκ. Ο πιο γρήγορος τρόπος για να χρεοκοπήσετε είναι να πουλάτε τα πάντα σε όλους! Το σκεπτικό “το προϊόν μου απευθύνεται σε όλους, και όλους θέλω να τους έχω πελάτες”, θα πρέπει να το αποβάλετε άμεσα από το μυαλό σας! Δεν απευθύνεστε σε όλους γιατί δεν χρειάζονται όλοι στον ίδιο βαθμό το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Προσπαθήστε να “μικρύνετε” την αγορά σας, και μέσα στην αγορά σας να βρείτε μια νέα μικρότερη αγορά. Αυτό μην σας ακούγεται θεωρητικό. Δεν είναι. Θα δώσω ένα παράδειγμα.Εάν κάποιος έχει ξενοδοχείο και σκεφτεί “τους θέλω όλους για πελάτες μου”, σίγουρα αυτό θα ήταν το ιδανικό, όμως στην πραγματικότητα δεν θα τους έχει όλους για πελάτες, γιατί δεν ενδιαφέρονται όλοι για τον συγκεκριμένο τύπο ξενοδοχείου. Άλλοι θέλουν πολυτέλεια, άλλοι ενδιαφέρονται να είναι βολικό, άλλοι να είναι μοντέρνο, και άλλοι θέλουν και τον σκύλο μαζί τους. Αυτό που θα συμβεί είναι το Μάρκετινγκ που θα κάνει (εάν κάνει) να μην είναι ξεκάθαρο με αποτέλεσμα να κινείται στην μετριότητα! Εάν όμως πει είμαι στον “Ξενοδοχειακό κλάδο” (η αγορά του) και το ξενοδοχείο μου απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν το “ποδήλατο” (μικρότερο τμήμα της αγοράς) και προσανατολίσει το Μάρκετινγκ προς την κατεύθυνση αυτή, τότε τα δωμάτια του θα είναι γεμάτα με ποδηλάτες σχεδόν όλο το χρόνο (εφόσον ακολουθήσει σωστά και τα επόμενα 2 βήματα).Μπορεί για παράδειγμα να προσφέρει ποδήλατα με μικρό ενοίκιο σε όσους διαμένουν, διαδρομές για ποδήλατα στην περιοχή, ποδηλατικούς διαγωνισμούς, κλπ. Θα μου πείτε: καλά όλα αυτά, αλλά δεν θέλω να “περιορίσω” την επιχείρηση μου. Σωστό! Δεν προτείνω να περιορίσετε την επιχείρηση σας με κανέναν τρόπο. Αυτό που προτείνω είναι να ΔΙΑΛΕΞΕΤΕ ένα μικρότερο κομμάτι της αγοράς σας και να επικεντρωθείτε σε αυτό, ώστε να το κυριαρχήσετε πλήρως! Δεν σημαίνει ότι στο παραπάνω παράδειγμα του Ξενοδοχείου, δεν θα έρχονται άλλοι επισκέπτες! Θα έρχονται. Απλά θα έρχονται περισσότεροι ποδηλάτες. Μπορείτε να μικρύνετε την αγορά σας σκεπτόμενοι κάποιους παράγοντες όπως γεωγραφικά χαρακτηριστικά, δημογραφικά, και ψυχογραφικά:
§  Ηλικία
§  Φύλλο
§  Οικογενειακή κατάσταση
§  Τόπο διαμονής
§  Μόρφωση
§  Εισόδημα
§  Ενδιαφέροντα
§  Χόμπι
§  Τρόπος ζωής
§  κ.α.Βρίσκοντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά για τον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σας, το Μάρκετινγκ θα είναι στοχευμένο και θα σας δώσει πολύ μεγαλύτερα αποτελέσματα, από το να απευθύνεστε σε όλους. Η διαδικασία αυτή απαιτεί αρκετή έρευνα, όμως εάν θέλετε να πάτε την δουλειά σας στο επόμενο επίπεδο, θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο καθώς και να συμβουλευτείτε ειδικούς που μπορούν να σας βοηθήσουν.

2ο ΒΗΜΑ: Δημιουργήστε ένα μήνυμα που μιλάει στον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σαςΑπό την στιγμή που έχετε καθορίσει, με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται, την αγορά-στόχο και τον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σας, θα αποκτήσετε πολύ μεγαλύτερη κατανόηση για το τι θέλει να ακούσει ώστε να τραβήξετε καταρχήν την προσοχή του. Και τι είναι αυτό που θέλει να γνωρίζει κάθε πελάτης; 2 πράγματα:

§  Γιατί να το αγοράσω;
§  Γιατί να το αγοράσω από εσένα;Μόνο αυτά τα 2 πράγματα θέλει να ξέρει. Όλα τα υπόλοιπα είναι χάσιμο χρόνου! Οι δύο αυτές ερωτήσεις πηγάζουν από τα οφέλη και τις λύσεις που προσφέρει το προϊόν ή υπηρεσία σας, καθώς και από την τοποθέτηση σας στην αγορά (το σημείο διαφοροποίησης σας από τους υπόλοιπους).Απαντώντας την πρώτη ερώτηση: “Γιατί να το αγοράσω”. Εδώ θα πρέπει να φτιάξετε μια λίστα με όλα τα οφέλη που προσφέρει το προϊόν σας προς τον πελάτη. Με όλα τα πλεονεκτήματα και λύσεις. Πρέπει να είσαστε σαφής με ποιον τρόπο “λύνει” το πρόβλημα του πελάτη. Μην ξεχνάτε ότι δεν πουλάτε το “προϊόν” σας. Πουλάτε λύσεις. Το προϊόν σας είναι το “μέσο” για την λύση που ψάχνει κάποιος στο πρόβλημα του.“Γιατί να το αγοράσω από εσένα;”. Εδώ ο πελάτης θέλει να γνωρίζει με ποιον τρόπο διαφοροποιείται το δικό σου προϊόν και η επιχείρηση από τις υπόλοιπες της αγοράς! Και πραγματικά θα πρέπει να έχετε έναν πολύ καλό λόγο. Η τιμή δεν αποτελεί πλέον σημείο διαφοροποίησης. Όλοι προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές που δεν θα φανταζόσουν ποτέ! Θα πρέπει να είναι κάτι άλλο. Το παράδειγμα με το ξενοδοχείο παραπάνω σας δείχνει τον δρόμο. Ο χώρος του άρθρου δεν μας φτάνει για να το αναλύσουμε περισσότερο. Το θέμα αυτό αποτελεί άρθρο από μόνο του!Αφού απαντήσετε με επιτυχία τις 2 αυτές ερωτήσεις μπορείτε πλέον να γράψετε μηνύματα που “μιλάνε” στον πελάτη. Ακούγοντας, βλέποντας, ή διαβάζοντας το μήνυμα σας ο πελάτης θα πρέπει να πει “Με πιάνεις. Είσαι μέσα στο μυαλό μου”.

3ο ΒΗΜΑ: Επιλέξτε αποτελεσματικές τακτικές Μάρκετινγκ που φτάνουν στον ΙΔΑΝΙΚΟ πελάτη σαςΑφού έχουμε καθορίσει την αγορά-στόχο μας, έχουμε ξεκαθαρίσει το σημείο διαφοροποίησης μας από την υπόλοιπη αγορά, και έχουμε βρει τα οφέλη και πλεονεκτήματα που προσφέρει το προϊόν ή υπηρεσία μας στους πελάτες μας, έφτασε η στιγμή να βρούμε τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσουμε για να διαδώσουμε το μήνυμα μας!Στο σημείο αυτό είναι που μπορεί να ξοδέψετε πολλά χρήματα χρησιμοποιώντας “μέσα” και “τακτικές” που δεν δουλεύουν και δεν προσελκύουν τον πελάτη-στόχο σας!Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να σκιαγραφήσετε με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται το προφίλ του ΙΔΑΝΙΚΟΥ πελάτη σας όσον αφορά τα γεωγραφικά, δημογραφικά, και ψυχογραφικά του χαρακτηριστικά. Πως θα σηκώστε το όπλο σας να σημαδέψετε, εάν δεν γνωρίζετε τον στόχο;Τα μέσα λοιπόν και οι τακτικές ποικίλουν ανάλογα την αγορά-στόχο σας. Για παράδειγμα δεν υπάρχει λόγος να διαφημιστείτε στο Internet εάν η αγορά σας δεν ξέρει να χρησιμοποιεί υπολογιστή. Ούτε να διαφημιστείτε σε νεανικό ραδιοφωνικό σταθμό όταν η αγορά σας είναι πάνω από 45. Στο παράδειγμα μας με το Ξενοδοχείο (που στοχεύει ποδηλάτες), ο ιδιοκτήτης θα μπορούσε να διαφημιστεί σε web-site με θέματα ποδηλασίας, σε περιοδικά ποδηλασίας, ακόμα και να συνεργαστεί με καταστήματα πώλησης ποδηλάτων ώστε να του στέλνουν πελάτες! Οι τακτικές που μπορεί κάποιος να εφαρμόσει είναι ανεξάντλητες και περιορίζονται μόνο από τα όρια της φαντασίας μας! Δεν θα επεκταθώ περισσότερο. Έχετε πιάσει το νόημα.
Κλείνοντας θα επαναλάβω κάτι που έχω γράψει και στο ebook “Marketing for Small Business”. Πριν επιλέξετε μια μέθοδο για να προσεγγίσετε τους υποψήφιους πελάτες σας σκεφτείτε ότι δεν είναι απαραίτητο να πείτε τα πάντα σε όλους, ούτε είναι δυνατό. Αντίθετα πρέπει να προσπαθήσετε να πείτε “κάτι” σε “κάποιον”. Το μήνυμα του Μάρκετινγκ που εφαρμόζετε είναι το “κάτι” και το στοχευμένο κοινό είναι το “κάποιος”.
Και μην ξεχνάτε. Για να έχουν όλα τα παραπάνω αποτέλεσμα, θα πρέπει να τα εφαρμόσετε!

Εκλογές ΕΔΙΕ - Υποψηφιοι για την Ελεγκτική Επιτροπη 2024-2026

  ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΤΟΥΛΙΝΑ ΛΑΡΙΣΑ Facebook προφιλ https://www.facebook.com/toulinakaranika...