Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Αρμοί στα δάπεδα και ιδιοτητες τους

H πρόβλεψη αρμών στα δάπεδα είναι απαραίτητη. Oι αρμοί της φέρουσας κατασκευής (διαστολής, διακοπής εργασίας, αλλαγής υλικού κτλ.) συνεχίζονται οπωσδήποτε μέχρι την επιφάνεια χρήσης του δαπέδου. Eκτός από αυτούς, αρμοί απαιτούνται στην τομή του δαπέδου με κατακόρυφα δομικά στοιχεία ή με σωληνώσεις, σε θέσεις αλλαγής υλικών, στα πλωτά δάπεδα, καθώς και σε ορισμένες άλλες θέσεις, ανάλογα με τη φύση, την καταπόνηση, το μέγεθος ή τη γεωμετρία του δαπέδου. Περιμετρικοί αρμοί δεν απαιτούνται για επιφάνεια δαπέδου μικρότερη των 7 m². Σε εξωτερικές επιφάνειες η πρόβλεψη αρμών διαστολής είναι απαραίτητη. Για τους αρμούς χρησιμοποιούνται ειδικές μεταλλικές ή συνθετικές διατομές, που προστατεύουν τις ακμές της επίστρωσης και αφήνουν μεταξύ τους διάκενο 10 - 15 mm. Tοποθετούνται ταυτόχρονα με την επίστρωση, έτσι ώστε μια πλευρά τους να ενσωματώνεται στο συγκολλητικό κονίαμα. Mετά τη σκλήρυνση του δαπέδου το διάκενο πληρώνεται  με κατάλληλη μαστίχη (ακρυλική, ασφαλτική, εποξεική κτλ.). Eναλλακτικά, είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν ενιαίες διατομές με εφαρμοσμένο το ελαστομερές υλικό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ελέγχεται η αντοχή του υλικού σε χημικά, ώστε να μην υπολείπεται της αντίστοιχης αντοχής του δαπέδου.
Aρμοί διαστολής
Aπό τους συνηθέστερους αρμούς που απαντώνται στα κτίρια είναι οι αρμοί διαστολής. Eφαρμόζονται κάθε 25 m² επιφάνειας δαπέδου ή κάθε 8 m μήκους πλευράς. Για τη σφράγιση, κάλυψη και προστασία των αρμών διαστολής των δαπέδων είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν διάφορα υλικά, συνδυασμοί υλικών ή έτοιμα προϊόντα, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες στη συγκεκριμένη θέση του δαπέδου. Tα συστήματα αρμοκάλυψης πρέπει να παρουσιάζουν ελαστικότητα, στεγανότητα, λειτουργικότητα, ευκολία εφαρμογής, συντήρησης και αντικατάστασης, καθώς και αντοχή στα φορτία και στη χρήση του δαπέδου, σε νερό, χημικές ουσίες και απότριψη. Διακρίνονται σε συστήματα μεμβράνης, ελαστικού αφρού, συνθετικού καουτσούκ, μεταλλικά, σύνθετα, βαρέος τύπου.
Α. Προκατασκευασμένος αρμός για δάπεδα με πλακίδια.
1. Kάλυμμα προκατασκευασμένου
αρμού από καουτσούκ.
2. Eπίστρωση δαπέδου
με πλακίδια.
3. Tσιμεντοκονίαμα.

4. Στρώση επιπεδότητας.
5. Προκατασκευασμένος αρμός.
Β. Λεπτομέρεια συστήματος αρμοκάλυψης με μεταλλικό φύλλο κάλυψης
1. Mεταλλικό φύλλο κάλυψης και προστασίας (αγκυρώνεται στο δάπεδο).
2. Δάπεδο.
3. Eλαστικό κορδόνι.
4. Yλικό σφράγισης αρμού.
Γ. Σύνθετο σύστημα μετάλλου - καουτσούκ.
1. Eκτατό μέρος από συνθετικό καουτσούκ.
2. Eπιφανειακή στρώση σκυροδέματος.
3. Pητινοκονίαμα.
4. Mεταλλικά στοιχεία στήριξης.
5. Φέρουσα πλάκα.
Δ. Λεπτομέρεια εφαρμογής συστήματος μεμβράνης.
1. Στεγανοποιητική στρώση.
2. Mεταλλικό τελείωμα
συγκράτησης της μεμβράνης.
3. Eλαστικό κορδόνι.
4. Συγκολλητικό υλικό.
5. Στεγανοποιητική στρώση.
6. Στρώση προστασίας.

 https://youtu.be/IVZPX_8mlkY

 https://youtu.be/NQt3PfvjYgE

 https://youtu.be/8wlfrEjeyKg

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΥΠΑΙΘΡΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Η σύγχρονη τεχνολογία στο φωτισμό των υπαίθριων αστικών χώρων προσφέρει δυνατότητες τόσο για τον προσανατολισμό τη νύχτα, όσο και για την ανάδειξη και τον έλεγχο των κτιρίων, των οδών και των πάρκων.

Μερικοί πρακτικοί κανόνες φωτισμού υπαίθριων αστικών χώρων είναι οι εξής:
Η κατεύθυνση της φωτεινής δέσμης των υπαίθριων φωτιστικών σωμάτων πρέπει να γίνεται μέσα στα όρια συγκεκριμένων επιφανειών, ώστε να αποφεύγεται η φωτορύπανση.
Εάν ο στόχος είναι να αναδειχτεί μια όψη ή να φωτιστεί ένας διάδρομος πεζών, τότε τα φωτιστικά σώματα είναι προτιμότερο να είναι εξοπλισμένα με τέτοιους ανακλαστήρες, ώστε να περιορίζουν τη φωτεινή δέσμη μέσα σ' αυτές τις επιφάνειες τις επιφάνειες αυτές.
 Αποφεύγεται έτσι η άσκοπη διαφυγή φωτός και ταυτόχρονα εξοικονομείται ενέργεια φωτισμού.

Η διεύθυνση, το εύρος και το σχήμα της φωτεινής δέσμης των υπαίθριων φωτιστικών σωμάτων πρέπει να είναι ανάλογο με το αντικείμενο που αναδεικνύεται. Εάν ο στόχος είναι να αναδειχτεί ένα δέντρο, η φωτεινή δέσμη είναι καλό ν’ ακολουθεί το περίγραμμα του δέντρου. Οι φωτεινές οθόνες μπορούν να αναδείξουν τα καλύτερα σημεία μιας διακόσμησης, την υφή των επιφανειών ή τη χαμηλή βλάστηση ενός πάρκου.


 Οι φωτεινές δέσμες μικρού εύρους παρέχουν κυρίως διακοσμητικό παρά λειτουργικό φωτισμό.
Η ανάδειξη της βλάστησης γίνεται με προβολείς τοποθετημένους σε διάφορα υψόμετρα και με κατεύθυνση της φωτεινής δέσμης προς τα επάνω.
Ο φωτισμός τροφοδοτείται με χαμηλή τάση, οι λαμπτήρες είναι πυρακτώσεως, ατμών νατρίου, υδραργύρου ή μεταλλικών αλογονιδίων και η φωτεινή τους στάθμη πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να μη βλάπτει τη βλάστηση ούτε να διαταράσσει τη ζωή των νυκτόβιων πουλιών.

 Τα τελευταία χρόνια, ο φωτισμός έχει γίνει αντικείμενο αυξανόμενου
ενδιαφέροντος, εξαιτίας της συγκυρίας νέων φαινομένων όπως το ανανεωμένο
ενδιαφέρον στην αστική διακόσμηση, ειδικά στα ιστορικά κέντρα ή σε αυτά
μουσειακού ενδιαφέροντος στα ανησυχητικά ζητήματα που σχετίζονται με την
ασφάλεια στις πόλεις, στην τάση επιστροφής σε ζωντανούς αστικούς και εξωτερικούς
χώρους ως τόπους συναναστροφής και χαλάρωσης.
Γιαυτό το φως είναι το πιο κατάλληλο να αναδειχθεί ως το υλικό κατασκευής
με το οποίο δίνει κανείς μορφή, ομορφιά, ευχαρίστηση και άνεση σε όλες τις
καθημερινές μας δραστηριότητες, συμμετέχοντας στη δημιουργία ενός γενικού
πλαισίου ζωής των σύγχρονων ανθρώπων.
Το ενδιαφέρον για τον αστικό φωτισμό άρχισε να γίνεται έντονο τόσο από το
ρυθμιστικό πλαίσιο φωτισμού της Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων της
Αθήνας, όσο και από δημοσιεύματα του πνευματικού κόσμου της χώρας που είναι
ευαισθητοποιημένος σε θέματα φωτισμού ιστορικών κυρίως χώρων.


 Στον σχεδιασμό του φωτισμού αυτών των χώρων λαμβάνονται υπόψη οι
παράμετροι της θάμβωσης, της ορατότητας, του χρώμα του φωτισμού, της
φωτεινότητας και της λαμπρότητα του χώρου.

 Η κατεύθυνση των φωτιστικών πηγών, η ποιότητα και ποσότητα του φωτισμού, η
σχέση του φωτειζόμενου σημείου με το γενικότερο περιβάλλοντα χώρο μελετούνται
προσεκτικά και ποσοστοποιούνται κατά περίπτωση ώστε το αποτέλεσμα να μην
δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα στο κοινό.
Πρακτικά όλα τα φωτιστικά σώματα πρέπει να ενταχθούν με τέτοιο τρόπο στον
χώρο ώστε να μην είναι ορατά από το κοινό. Συγχρόνως όμως πρέπει να διαθέτουν
τέτοιο σχεδιασμό ώστε να μην είναι εύκολο να κλαπούν ή να καταστραφούν από τους
βανδάλους.
 Προτείνονται οι ακόλουθες λύσεις για τα παρακάτω στοιχεία που δομούν τον
υπαίθριο χώρο:
• Συντριβάνι: καθορίζεται η κύρια πλευρά θέασης του και επιλέγεται ο
φωτισμός είτε του δομημένου μέρους είτε του νερού. Το χρώμα στο φως
χρησιμοποιείται συχνά σε αυτές τις περιπτώσεις διότι εντείνει το
αποτέλεσμα της νυκτερινής εικόνας

 Υδατοπτώση:επιλέγεται η τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων
ανάλογα με το είδος της υδατόπτωσης. Εάν η υδατόπτωση είναι
απότομη και το ύψος είναι μεγάλο τότε τα φωτιστικά σώματα
τοποθετούνται στην βάση της. Με αυτόν τον τρόπο το φως θα διαχέεται
μέσα από τους αφρούς που θα δημιουργούνται στην βάση της
υδατόπτωσης "χρωματίζοντας" με αυτόν τον τρόπο το νερό. Εάν η
υδατόπτωση είναι ήρεμη τότε τα φωτιστικά σώματα τοποθετούνται σε
απόσταση ώστε να καλύπται το συνολικό ύψος της μαζί με το
περιβάλλοντα χώρο.

• Ρυάκι και λίμνη: προτειμάται εξωτερικός φωτισμός αυτών των υδάτινων
επιφανειών διότι ο φωτισμός από το εσωτερικό τους είναι πιθανόν να
δημιουργήσει πρόβλημα στην πανίδα και χλωρίδα τους
• Δέντρα, φυτά και λουλούδια: τα δέντρα λειτουργούν ως φυσικά γλυπτά
κατά τις νυκτερινές ώρες και το σχήμα του κορμού και της φυλλωσιάς
μπορούν να αναδειχτούν με εξαιρετικό τρόπο δίνοντας μια άλλη
διάσταση στον χώρο. Τα δέντρα που γειτνιάζουν με κτίρια μπορούν να
φωτειστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να διαγράφεται η σιλουέτα τους σε
δεύτερο πλάνο. Τα δέντρα με πλούσιο φύλλωμα φωτίζονται από την
βάση τους χρησιμοποιώντας συνδυασμό φωτιστικών σώματων ανοικτής
και κλειστής δέσμης φωτός. Τα ψηλά και λεπτά δέντρα φωτίζονται από
απόσταση και από ύψος. Ο φωτισμός αυτός είναι πιο επιτυχημένος όταν
το δέντρο ή μια συστοιχία δέντρων έχουν σκούρο φόντο. Φωτισμός
μπορεί να τοποθετηθεί και στο εσωτερικό της φυλλωσιάς των δέντρων,
πάνω στα κλαδιά ή κοντά στον κορμό. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να
φωτιστεί το έδαφος περιμετρικά του του δέντρου δίνοντας την εντύπωση
ότι το δέντρο ύπταται. Οι θάμνοι και τα φυτά φωτίζονται με αντίστοιχες
τεχνικές φωτισμού με αυτές των έργων τέχνης δηλαδή ανάλογα με το
είδος και το χρώμα τους επιλέγεται άμεσος ή έμμεσος φωτισμός,
διάχυτος ή κατευθυνόμενος με διαφορετικές ποιότητες χρώματος.





Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

STOP BULLYING...BE A FRIEND!!!

Το Bullying αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.
Πολυπληθή τα κρούσματα του, σε παγκόσμιο επίπεδο.

 Και τα θύματά του είναι μικρά παιδιά.
Παιδιά τα οποία υπόκεινται σωματική ή λεκτική βία, ή το συνδυασμό και των δύο, άνευ λόγου. Οι θύτες τους είναι συνήθως είτε συνομήλικοι, ή λίγα χρόνια μεγαλύτεροι συμμαθητές τους από το κοινό σχολικό τους περιβάλλον
. Οι συνέπειες του bullying διόλου ευκαταφρόνητες μιας και μπορούν να διαταράξουν τη ψυχοσωματική υγεία των παιδιών, ακόμη και στην περίπτωση, που δεν υποστούν, οποιασδήποτε μορφής, άσκηση σωματικής βίας.

Τα παρακάτω 10 δεδομένα σχετικά με το Bullying, που βρέθηκαν κατόπιν ερευνών, θα σου δώσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την έκταση και το βάθος του προβλήματος:
. Περίπου 160,000 έφηβοι κάνουν κοπάνα από το σχολείο καθημερινά εξαιτίας του bullying.
. Πάνω από 3.2 εκατομμύρια μαθητές είναι θύματα bullying ετησίως.

. To 90% των μαθητών δημοτικού καταγγέλλουν ότι έχουν πέσει θύματα bullying.
. Ο 1 στους 10 μαθητές παρατάει εντελώς το σχολείο λόγω του επαναλαμβανόμενου bullying που υπόκειται.

.  Μέχρι την ηλικία των 14, λιγότερο από το 30% των αγοριών, και από το 40% των κοριτσιών θα μιλήσουν με συνομηλίκους τους για το bullying.
. Ο σωματικός εκφοβισμός αυξάνεται στο δημοτικό σχολείο, κορυφώνεται στο γυμνάσιο, και μειώνεται στο λύκειο. Αντίθετα ο λεκτικός,παραμένει σταθερός.

. Το 71%  των μαθητών αναφέρουν περιστατικά bullying ως ένα από τα προβλήματα του σχολείου τους.
. Το 17% των Αμερικανών μαθητών αναφέρουν ότι υπήρξαν θύματα εκφοβισμού 2-3 φορές το μήνα ή και περισσότερο κατά τη διάρκεια ενός εξαμήνου.
. Ο 1 στους 4 καθηγητές δεν δίνουν καν σημασία στα περιστατικά bullying και θα παρέμβουν μονάχα στο 4% των περιστατικών τα οποία θα αντιληφθούν να γίνονται ενώπιόν τους.
. Πάνω από το 67% των μαθητών πιστεύει ότι τα σχολεία δεν αντιμετωπίζουν το bullying αποτελεσματικά, με ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών να πιστεύει ότι η βοήθεια των ενηλίκων είναι σπάνια και αναποτελεσματική.
Μας ζητηθηκε απο την διευθυνση του 1Ου Δημοτικου Σχολειου Αγριας Βολου να φτιαξουμε μαζι με τους μαθητες της 6ης ταξης ενα μικρο συνθημα στην πισω αυλη του σχολειου που να αφορα το συγκεκριμενο θεμα.
Με μεγαλη μας χαρα πηγαμε σχεδιασαμε,βαψαμε μαζι με ολα τα παιδια της 6ης και οχι μονο γελασαμε και διδαχθηκαμε κι εμεις μαζι με τα παιδια οτι δεν υπαρχει μονο σχολικη βια αλλα αυτη υφισταται σε πολλες μορφες και ολοι μαζι μπορουμε να βαλουμε το δικο μας λιθαρακι οσο μικρο κι αν ειναι αυτο για να εξαληφθει το φαινομενο της βιας παντου!!
Αυτο που σαν ενωση μπορουμε να κανουμε ειναι μεσω της απλης αυτης μορφης δρασης μας να κανουμε τα παιδια περα απο το βιωμα της ζωγραφικης να κανουν το συνθημα που διαλεξαμε και τροπο ζωης.














              STOP BULLYING ...BE A FRIEND λοιπον!!!

 

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΜΙΚΡΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Πολλές φορές δεν χρειάζεται να κάνεις μεγάλες αλλαγές στη διακόσμηση του σπιτιού για να νιώσεις καλά, αφού έστω και μία mini ανανέωση θα σου ανεβάσει τη διάθεση και θα σου δώσει τη δυνατότητα να περνάς όμορφα τις ώρες που προτιμάς να μείνεις μέσα.
Το σπιτι ειναι κι αυτος ενας ζωντανος οργανισμος που ζει μαζι με εμας και μεγαλωνει μαζι μας.
Το κυριοτερο ειναι οτι αποκτα την προσωπικοτητα μας οχι μεσα απο μεγαλεπιβολες αλλαγες αλλα απο αυτα τα μικρα που χαρακτηριζουν κι εμας και μας κανουν αυτο που ειμαστε σαν ανθρωποι.
Μερικές έξυπνες και φυσικά, οικονομικές ιδέες θα σε βοηθήσουν να ανανεώσεις τον χώρο και να του δώσεις μία φρέσκια όψη. Μια καλή ιδέα είναι να δημιουργήσεις μερικές κατασκευές, να αξιοποιήσεις παλιά έπιπλα από την αποθήκη της γιαγιάς ή να μεταμορφώσεις δικά σου παλιά αντικείμενα και διακοσμητικά.
Ολα αυτα με πολυ μικρες επεμβασεις αν πιανει λιγο και το χερι μας μπορουν ξαφνικα να μεταμορφωθουν σε κατι πολυ διαφορετικο και πιο λειτουργικο η ακομη και πιο εικαστικο μεσα στο χωρο μας και να του προσδωσουν αυτη την πιο προσωπικη νοτα .
Δημιούργησε ευχάριστες γωνιές για να χαλαρώνεις και να περνάς χρόνο με τους φίλους σου ακολουθώντας μερικές από τις καλύτερες ιδέες που βρηκαμε και οι οποιες απαιτουν και λιγο χρονο και λιγο κοπο.
deco43-659x1024
deco53
deco73
deco83
deco63
deco93
deco103
deco33

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Είδη ξύλινων επιστρώσεων δαπέδων


 Το αρθρο το δανειστηκαμε απο το περιοδικο ''ΚΤΙΡΙΟ''

Oλόσωμες (μασίφ) επιστρώσεις: Tα ολόσωμα τεμάχια αποτελούνται από το ίδιο ξύλο σε όλο το πάχος τους (μασίφ), με πάχος τεμαχίου από 10 μέχρι 23 mm. Tο πάχος της επίστρωσης του δαπέδου επιλέγεται σε σχέση με τη χρήση του. Όσο μεγαλύτερο είναι το πάχος της σανίδας, τόσο σκληρότερη χρήση επιδέχεται και τόσο περισσότερες και βαθύτερες διαδοχικές λειάνσεις επιτρέπει.
• Σύνθετες επιστρώσεις: H περισσότερο συνηθισμένη αντικολλητή σανίδα κατασκευάζεται από τρεις επάλληλες στρώσεις ξύλου, κολλημένες μεταξύ τους σε ολόκληρη την επιφάνεια επαφής και με διασταυρωμένες τις ίνες τους, ώστε να περιορίζονται οι φυσικές τάσεις παραμόρφωσης του ξύλου. Έχουν πάχος 7 - 23 mm, πλάτος μέχρι 210 mm και μήκος μέχρι 2500 mm.
Oι τρεις στρώσεις είναι:
H εμφανής. Tο πάχος της ποικίλλει από 2,5 μέχρι 6 mm. Aποτελείται από το ξύλο που επιλέγεται για την επιθυμητή εμφάνιση.
H ενδιάμεση. Kατασκευάζεται από λεπτοσανίδες ξυλείας κωνοφόρων κατώτερης ποιότητας ή από ινοσανίδα.
H κατώτερη (αντισταθμιστική). Eίναι μια στρώση λεπτή, κατά κανόνα από ξύλο κωνοφόρων, που χρησιμεύει για τη σταθεροποίηση της σανίδας συνολικά.
• Συνθετικά (λαμινέιτ): Kατασκευάζονται από μοριοσανίδα με επικάλυψη από συνθετικό φύλλο υψηλής αντοχής σε απομίμηση ξύλου και προτιμώνται κυρίως για επαγγελματικούς χώρους και ανακαινίσεις. Xαρακτηρίζονται από το μικρό συνολικό πάχος τους (7 - 8 mm). Aποτελούνται από μια διαφανή επικάλυψη, που αφήνει να φαίνεται η διακόσμηση και αποτελεί τη στρώση χρήσης, ένα φύλλο διακόσμησης από σκληρό χαρτί, ένα πέτασμα από μοριοσανίδα υψηλής πυκνότητας (HDF) και ένα φύλλο αντιστάθμισης που σταθεροποιεί το σύνολο. Tο συνθετικό δάπεδο τοποθετείται πλωτό επάνω σε οποιοδήποτε ξηρό υπόστρωμα, ακόμη και σε παλαιό ξύλινο δάπεδο.
Α. Oλόσωμο τεμάχιο επίστρωσης (μασίφ).
Β. Σύνθετο τεμάχιο επίστρωσης.
1. Eπάλληλες στρώσεις βερνικιού.
2. Eπιφάνεια με το επιθυμητό είδος ξύλου.
3. Eνδιάμεση στρώση (πυρήνας).
4. Kατώτερη (αντισταθμιστική) στρώση.
Γ. Ξύλινο δάπεδο λαμινέιτ.
1. Επίστρωση από υψηλής αντοχής συνθετικές ρητίνες.
2. Διακοσμητικό φύλλο.
3. Μοριοσανίδα υψηλής πυκνότητας.
4. Αντισταθμιστική στρώση.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Φωτισμός μουσείων & εκθεσιακών χώρων


Φωτισμός πινάκων
Oι τρόποι φωτισμού ενός πίνακα ποικίλλουν, ανάλογα με το είδος του πίνακα και το οπτικό αποτέλεσμα που επιδιώκεται. Σε γενικές γραμμές χρησιμοποιούνται δύο τεχνικές. H πρώτη επικεντρώνεται μόνο στον πίνακα, ενώ η δεύτερη λαμβάνει υπόψη τη συνολικότερη επιφάνεια του τοίχου, στον οποίο ο πίνακας έχει αναρτηθεί. Ανεξάρτητα από το αν ο πίνακας καλύπτεται από γυαλί ή όχι, η θέση του φωτιστικού είναι σημαντική σε συνάρτηση πάντοτε με τη θέση του θεατή.
Φωτισμός προθηκών
Oι προθήκες που φωτίζονται εξωτερικά έχουν συνήθως γυάλινο ή πλαστικό σκελετό και είναι κατασκευασμένες με το ελάχιστο δυνατό πλαίσιο στήριξης, ώστε να αποφεύγονται ανεπιθύμητες σκιάσεις. Η τοποθέτηση και η εστίαση των φωτιστικών γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφεύγονται σκιάσεις στις προθήκες από τους επισκέπτες και αντανακλάσεις των φωτιστικών στις γυάλινες επιφάνειες.
Στις προθήκες που φωτίζονται εσωτερικά χρησιμοποιούνται φωτεινές πηγές φθορισμού ή αλογόνου χαμηλής τάσης. Όταν χρησιμοποιούνται λαμπτήρες αλογόνου χαμηλής τάσης με διχρωικό καθρέφτη, πρέπει να επιλέγονται με προσοχή από άποψη εκπομπής υπεριώδους ακτινοβολίας και εύρους φωτεινής δέσμης. Η νέα γενιά αυτών των λαμπτήρων με τη χαρακτηριστική ένδειξη UV-STOP διαθέτει σωλήνες από χαλαζία, που απορροφούν σε μεγάλο βαθμό την ανεπιθύμητη υπεριώδη ακτινοβολία.
Για την πλήρη απομάκρυνση της υπεριώδους ακτινοβολίας πρέπει να χρησιμοποιούνται απαραίτητα και τα νέα διχρωικά φίλτρα σε όλα τα φωτιστικά. Τα τελευταία χρόνια έχουν χρησιμοποιηθεί αρκετά στους χώρους των μουσείων, κυρίως για τον εσωτερικό φωτισμό προθηκών, συστήματα οπτικών ινών. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι επιτρέπουν την τοποθέτηση της φωτεινής πηγής μακριά από την προθήκη, καθιστώντας εύκολη τη συντήρηση του όλου συστήματος και την αλλαγή του λαμπτήρα. Το εξαιρετικά μικρό μέγεθος των οπτικών ινών κάνει επίσης εύκολη τη διακριτική ενσωμάτωσή τους στο σώμα της προθήκης.
Α. Φωτισμός πίνακα σε εκθεσιακό χώρο ύψους 2,70 m εως 3,30 m.
Για ύψη από 2,7 m εως 3,3 m η απόσταση του φωτιστικού από τον τοίχο υπολογίζεται ως εξής:
Το φωτιστικό πρέπει να στοχεύει τον πίνακα, τοποθετημένο υπό γωνία 30° από την κατακόρυφο, ώστε να αποφεύγεται η απευθείας θάμβωση, αλλά και οι ενοχλητικές αντανακλάσεις στην επιφάνεια του πίνακα.
Μ’ αυτή τη βάση γίνεται η επιλογή της κατάλληλης φωτεινής δέσμης (συνήθως το εύρος δέσμης που χρησιμοποιείται είναι μεταξύ 24° και 60°) για την κάλυψη του συγκεκριμένου ύψους και πλάτους του πίνακα.
Το σημείο Α είναι το σημείο εστίασης του φωτιστικού (συνήθως 1/3 της απόστασης κάτω από τον πίνακα).
Β. Φωτισμός πίνακα σε εκθεσιακό χώρο ύψους 4 m.
Για υψηλότερους εκθεσιακούς χώρους και για   μεγαλύτερους πίνακες, όπου ο θεατής κοιτάζει προς τα επάνω υπό μεγαλύτερη γωνία, η απόσταση των δύο φωτιστικών από τον τοίχο υπολογίζεται ως εξής:
Τα φωτιστικά πρέπει να στοχεύουν τον πίνακα τοποθετημένα υπό γωνία 25° από την κατακόρυφο, ώστε να αποφεύγεται η απευθείας θάμβωση, αλλά και οι ενοχλητικές αντανακλάσεις στην επιφάνεια του πίνακα.
Μ' αυτή τη βάση γίνεται η επιλογή της κατάλληλης φωτεινής δέσμης (το εύρος δέσμης που χρησιμοποιείται είναι μεταξύ 24° και 38°) για την κάλυψη του συγκεκριμένου ύψους και πλάτους του πίνακα.
Το σημείο Α1 είναι το σημείο εστίασης του δεύτερου φωτιστικού (συνήθως 2/3 της απόστασης κάτω από τον πίνακα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Πηγή: http://edie-hida.org.gr/
Κανόνες ανακαίνισης
Η έννοια της ανακαίνισης στο χώρο της οικοδομής είναι πολύπλευρη και μπορεί να καλύψει μεγάλη γκάμα αναγκών.
Μια ανακαίνιση μπορεί να αφορά τόσο ιδιώτες, όσο και επαγγελματίες.
Ενδεικτικά, ένας ιδιώτης θα μπορούσε να κάνει μια ανακαίνιση για:
α) Να ζήσει σε ένα καλύτερο σπίτι.β) Να δώσει αξία στο σπίτι που μένει ή, ακόμη περισσότερο, που θέλει να πουλήσει ή να νοικιάσει.γ) Να ανανεωθεί με μια πιο σύγχρονη και πιο λειτουργική κατασκευή.δ) Να λύσει προβλήματα, που τυχόν έχει το σπίτι του (π.χ. υγρασίες, φουσκωμένα πατώματα κ.λπ.), είτε λόγω φυσιολογικής φθοράς,
είτε λόγω κακοτεχνιών
ε) Να εξοικονομήσει ενέργεια, με μονώσεις, νέα κουφώματα, κλπ.
Ένας επαγγελματίας, από την άλλη, εκτός από τα παραπάνω, με μια καλή ανακαίνιση μπορεί:
α) Να ανανεώσει την εμφάνιση του καταστήματός του.β) Να το κάνει πιο λειτουργικό και πιο ευχάριστο, προσελκύοντας έτσι περισσότερη πελατεία, η οποία θα νιώθει καλύτερα σε ένα πιο σύγχρονο και ευχάριστο περιβάλλον, αλλά δημιουργώντας και καλύτερες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό του, κάνοντάς το έτσι πιο αποδοτικό.γ) Να κερδίσει ένα ακόμη όπλο έναντι του ανταγωνισμού του.
Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΕΩΝ
Τι πρέπει να προσέξει κανείς στις ανακαινίσεις:
1.    Να αποφύγει τους περιστασιακούς «μαστόρους» που «τα κάνουν όλα», χωρίς καμιά εγγύηση για το αποτέλεσμα.2.    Να καταφύγει σε ένα σοβαρό γραφείο, που μπορεί να προσφέρει όλη τη γκάμα των εργασιών μιας οικοδομής και μπορεί να προσφέρει εγγύηση για τη δουλειά της. Ακόμη, ένα τέτοιο γραφείο θα μπορέσει να καλύψει τις απαιτήσεις αισθητικής του πελάτη, μια και διαθέτει ειδικευμένους συνεργάτες (όπως τον αρχιτέκτονα και το διακοσμητή), που θα καταλάβουν και θα υλοποιήσουν τις επιθυμίες του.3.    Να βεβαιωθεί, ότι δε θα χρειαστεί να τρέξει ο ίδιος, είτε για να βρει συνεργεία, είτε για να τα συντονίσει. Πρέπει να απαιτήσει από την εταιρεία που θα αναλάβει το έργο να το παραδώσει «με το κλειδί στο χέρι».4.    Να μην ξεγελαστεί με την ιδέα ότι «θα το κάνει φτηνότερα» αν το κάνει μόνος του ή αν καταφύγει στο μάστορα της γειτονιάς. Οι σοβαρές εταιρείες πετυχαίνουν πολύ καλύτερες τιμές και στα συνεργεία και στα υλικά, με αποτέλεσμα να μπορούν να προσφέρουν πολύ καλές τιμές
στον πελάτη.
5.    Να ζητήσει μια Τεχνική Συγγραφή Υποχρεώσεων, η οποία να περιγράφει επακριβώς τα υλικά, που θα χρησιμοποιηθούν.6.    Να ζητήσει σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, ανά φάση εργασίας, έτσι ώστε να μπορεί να ελέγχει την πρόοδο των εργασιών από την πρώτη κιόλας μέρα. Σαφώς, να ζητήσει οι πληρωμές του να αφορούν εκτελεσμένο έργο.7.    Να ζητήσει από τον κατασκευαστή να επισκεφθεί προμηθευτές, προκειμένου να επιλέξει εξαρχής τα υλικά, που θα μπουν στην ιδιοκτησία του (κουζίνες, πλακάκια, κουφώματα, κλπ.), έτσι ώστε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς περιττές «εκπλήξεις».8.    Να βεβαιώσει τη νομιμότητα των εργασιών. Σε περιπτώσεις, όπου ο νόμος απαιτεί άδεια, καλό είναι να εκδίδεται. Στις περισσότερες περιπτώσεις, κυρίως εξωτερικών επεμβάσεων, απαιτείται μια άδεια μικρής κλίμακας, που εκδίδεται με πολύ απλή διαδικασία και, πάλι, μπορεί να την αναλάβει και να τη διεκπεραιώσει μια σοβαρή εταιρεία που διαθέτει και την υποδομή γι’ αυτό.9.    Να ελέγξει τη φερεγγυότητα της εταιρείας που θα χρησιμοποιήσει. Μπορεί να δει την ιστορία και την πείρα της από άλλα έργα, είτε με απευθείας επικοινωνία, είτε επισκεπτόμενος την ιστοσελίδα της εταιρείας. Μπορεί, επίσης, να ζητήσει από την εταιρεία τηλέφωνα πελατών της και να μιλήσει μαζί τους.10.    Τέλος, να ζητήσει «κλειστή τιμή», για να ξέρει τι θα πληρώσει πριν ξεκινήσει.
Πιστεύουμε, ότι τα παραπάνω είναι αρκετά για να εξασφαλίσουν κάποιον, ότι θα κάνει τη δουλειά του σύντομα, «καθαρά» και με τον οικονομικότερο τρόπο.
Οι ανακαινίσεις μπορούν να γίνουν μια απλή και εύκολη υπόθεση για όλους αν τηρηθούν οι παραπάνω συμβουλές.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Αστικό Σήμα: έκθεση των νικητών στο Μουσείο Μπενάκη

Το αρθρο το πηραμε απο το περιοδικο +design

14-01-2016
Την Άνοιξη του 2015 ανακοινώθηκε εκ μέρους Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής η έναρξη του φοιτητικού διαγωνισμού “Αστικό Σήμα”.
Στόχος του διαγωνισμού ήταν η δημιουργία μίας υπαίθριας ξύλινης κατασκευής που θα λειτουργεί ως σημείο πληροφόρησης για δράσεις και γεγονότα που διεξάγονται μόνιμα, περιοδικά ή για ορισμένη χρονική διάρκεια.
Τα κύρια κριτήρια αξιολόγησης ήταν μεταξύ άλλων η αρχιτεκτονική ποιότητα της πρότασης και η ενεργειακή της αυτονομία, η ευκολία συναρμολόγησης/αποσυναρμολόγησης καθώς και η οικονομία της κατασκευής.
Τα βραβεία του διαγωνισμού απονεμήθηκαν στους νικητές τον Ιούνιο του 2015, και ήταν τρία βραβεία και τέσσερις έπαινοι, οι τελευταίοι χωρίς χρηματική αποζημίωση.
Το πρώτο βραβείο κέρδισε η ομάδα που αποτελείτο από τους Αιμιλία-Ήρα Δεσύπρη, Αριστείδη Μησιάρη και Φίλιππο Τσουλογιάννη – Νικολάου.
Στις 20 Ιανουρίου θα εγκαινιαστεί στο Μουσείο Μπενάκη η έκθεση των δημιουργιών των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό αυτό, ενώ το έργο που απέσπασε το 1ο Βραβείο κατασκευάστηκε για τις ανάγκες της έκθεσης και θα παρουσιαστεί στο αίθριο του Μουσείου κατά τη διάρκειά της.
Χώρος: Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138, Αθήνα)
Διάρκεια: 21 Ιανουαρίου – 7 Φεβρουαρίου
Εγκαίνια: 20 Ιανουαρίου (20:00)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Πρώτο βραβείο
Πρώτο βραβείο
Δεύτερο βραβείο
Δεύτερο βραβείο
Τρίτο βραβείο
Τρίτο βραβείο

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

"Hellenic Interior Design Survey 2015"



















Φίλοι μας γεια χαρά,

Με αφορμή την πρόσφατη έρευνα για τους «δημιουργικούς», Creative Survey 2015, 
στην οποία η συμμετοχή των σχεδιαστών χώρων ήταν πολύ μικρή, σκεφτήκαμε να οργανώσουμε μια έρευνα για την δουλειά μας και τις συνθήκες της,
σήμερα, στην Ελλάδα της κρίσης.
Να δούμε, όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται, τι συμβαίνει.
Να δούμε που βρισκόμαστε, που πάμε και τι θα μπορούσαμε να διορθώσουμε.
Θέλουμε την ενεργή και ειλικρινή συμμετοχή σας για όλα, για την αγορά και τις συνεργασίες, για το επίπεδο σπουδών στην Ελλάδα, για τις συνθήκες δουλειάς σε κάθε πόλη.
Ίσως βρεθεί ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας.

Η έρευνα θα διαρκέσει από τις 10/10/2015 έως 10/12/2015

Σας προσκαλούμε, λοιπόν, να δώσετε τις απόψεις σας, στα ερωτήματα της έρευνας.
Η μόνη μας παράκληση είναι, να υπάρχει ρεαλιστική σκέψη και θετική διάθεση, για ένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Για να μπείτε στην έρευνα κάντε κλικ ΕΔΩ 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: 
Παρακαλούμε πολύ όταν αποφασίζετε να πάρετε μέρος στην έρευνα "Hellenic Interior Design Survey 2015", να απαντάτε σε όλες τις ερωτήσεις. Προσπαθούμε να φθάσουμε σε συμπεράσματα για την εικόνα της δουλειάς μας και θέλουμε την ουσιαστική βοήθεια σας. Δεν είναι ένα τεστ για να διασκεδάσουμε. 
Υπάρχουν πάρα πολλοί συνάδελφοι που ενδιαφέρονται για τα αποτελέσματα. Γίνεται για πρώτη φορά και αξίζει να το αντιμετωπίσουμε με υπευθυνότητα...

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συμμετοχή σας.

Τα 10 ωραιότερα cafés στον κόσμο!

Πηγή perierga.gr

Ο Βρετανός ποιητής του 20ου αιώνα Τ. S. Eliot έλεγε χαρακτηριστικά ότι “έχει μετρήσει τη ζωή του με κουταλιές καφέ!” και δεν είναι απίθανο οι περισσότεροι να έχουν κάνει κάτι παρόμοιο, καθώς ο καφές σε όλες του τις μορφές αποτελεί μια καθημερινή συνήθεια για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.  Από τη Νέα Υόρκη και την Καλιφόρνια μέχρι τη Βιέννη, την Πράγα και τη Βουδαπέστη, 10 εντυπωσιακά καταστήματα κερδίζουν τις εντυπώσεις με τη διακόσμησή τους και όχι μόνο.

1. “AIA Coffee & Restaurant”, Πόρτο, Πορτογαλία
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!








Ένα αρχοντικό του 19ου αιώνα στεγάζει ένα από τα πλέον δημοφιλή cafes στο Πόρτο, όπου η διακόσμηση κλέβει την παράσταση: vintage έπιπλα και διάφορες κορνίζες στους τοίχους, χειροποίητα λευκά είδη και προσεγμένα σερβίτσια μεταφέρουν τους επισκέπτες σε μια άλλη εποχή.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!
2. “D’espresso”, Νέα Υόρκη
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Εντυπωσιακό design που δημιουργεί την ψευδαίσθηση… ανάποδης βιβλιοθήκης. Το μυστικό βρίσκεται στην επιλογή της ταπετσαρίας αλλά και στην “έξυπνη” τοποθέτησή της, γεγονός στο οποίο οφείλεται και η μεγάλη επιτυχία του συγκεκριμένου cafe, πέρα από τον ονομαστό εσπρέσο που σερβίρει.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!
3. “Le Procope”, Παρίσι
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Είναι ένα από τα πλέον διάσημα cafes στην Ευρώπη, που λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1686, ενώ διάσημοι πολιτικοί, καλλιτέχνες αλλά και επιστήμονες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των πελατών του εδώ και αιώνες. Στα must του καταστήματος είναι τα σπάνια έργα τέχνης σε τοίχους και βιτρίνες που θυμίζουν περισσότερο γκαλερί παρά cafe.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!










4. “Coava Brew Bar”, Πόρτλαντ, Όρεγκον
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Όταν ένα παλιό γκαράζ μεταμορφώνεται σε cafe, δεν μπορεί παρά να κινήσει το ενδιαφέρον των πελατών του. Οι ιδιοκτήτες του διατήρησαν το βιομηχανικό design στο εσωτερικό, αφήνοντας, μάλιστα, μηχανές και εργαλεία σε εμφανή σημεία, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό διακοσμητικό σύνολο.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









5. “Cafe New York”, Βουδαπέστη
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Τόπος συνάντησης καλλιτεχνών του 20ού αιώνα, το cafe στο κέντρο της πόλης αποτελεί έναν ζωντανό “θρύλο” για τους κατοίκους τους πόλης, και όχι μόνο. Η πρόσφατη ανακαίνισή του από τον σχεδιαστή Adam Tihany διατήρησε όλα τα στοιχεία του παρελθόντος, δίνοντας έμφαση στις χειροποίητες διακοσμήσεις στους τοίχους και τις οροφές αλλά και στα συλλεκτικά φωτιστικά οροφής.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!










6. “Antico Caffè Greco”, Ρώμη
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Σε έναν από τους πλέον ιστορικούς δρόμους της Ρώμης, στο κέντρο της πόλης, ένα μικρό αρχοντικό του 18ου αιώνα συγκεντρώνει καθημερινά ανθρώπους της τέχνης και του πολιτισμού, οι οποίοι μοιράζονται τις εμπειρίες τους απολαμβάνοντας έναν αρωματικό latte (φημισμένος καφές του καταστήματος), κάνοντας παράλληλα ένα μοναδικό μάθημα ιστορίας της τέχνης!
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!













7. “LAMILL Coffee Boutique”, Καλιφόρνια
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!










“Ειρωνικό, περίπλοκο, ρετρό αλλά και σύγχρονο” χαρακτηρίζουν το cafe “Lamill” οι ιδιοκτήτες του, που έδωσαν έμφαση στο μοντέρνο design, προσθέτοντας vintage πινελιές, όπως, για παράδειγμα, η χειροποίητη ταπετσαρία στους τοίχους, εξ ολοκλήρου ζωγραφισμένη στο χέρι. Το αποτέλεσμα είναι μια “διασκεδαστική” μείξη που ολοκληρώνεται με έντονα χρώματα στους τοίχους και ιδιαίτερους καναπέδες.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!










8. “Cafe Central”, Βιέννη
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Πέρα από τα παλάτια και τα ανάκτορα της Βιέννης, τα ιστορικά καφέ είναι τα πραγματικά αξιοθέατα της πόλης. Τα περίφημα βιεννέζικα καφέ είναι πηγή έμπνευσης για πολλές καφετέριες σε όλο τον κόσμο, και το “Café Central” είναι η πιο όμορφη και εμπνευσμένη απ’ όλες. Στεγάζεται σε ένα παλάτι του 19ου αιώνα, που διατηρεί αναλλοίωτη την αίγλη του παρελθόντος, προσφέροντας στους επισκέπτες “φιλοξενία” άλλης εποχής!
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!










9. Caffè Giubbe Rosse, Φλωρεντία
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









Στέκι ακαδημαϊκών, λόγιων και διανοουμένων, το “Caffè Giubbe Rosse” βρίσκεται στην πλατεία Piazza della Repubblica και έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία του ιταλικού πολιτισμού ως εργαστήριο ιδεών, έργων και παθών, ενώ υπήρξε ο τόπος από όπου ξεκίνησαν διάφορα κινήματα στη χώρα. Στο χώρο θα βρείτε παλιές εφημερίδες και περιοδικά, ενώ φωτογραφίες διάσημων κοσμούν τους τοίχους.
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!









10. “Cafe Imperial”, Πράγα
perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!











Η ακμάζουσα “κοινωνία του καφέ” της Πράγας οδήγησε από τα τέλη του 19ου αιώνα στη δημιουργία πολλών cafes στην πόλη, τα περισσότερα από τα οποία καταστράφηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ένα από τα λίγα που διασώθηκαν είναι και το διάσημο “Café Imperial”, ένα “στολίδι” Art Deco στο κέντρο της πόλης. πλέον εντυπωσιακά έφερε πίσω στη ζωή. Περίτεχνα ψηφιδωτά και διακοσμήσεις σε κολόνες και οροφές δημιουργούν ένα από τα ωραιότερα σκηνικά για να απολαύσει ο επισκέπτης πρωινό ή απογευματινό καφέ.

perierga.gr - Τα 10 ωραιότερα cafes στον κόσμο!

Εκλογές ΕΔΙΕ - Υποψηφιοι για την Ελεγκτική Επιτροπη 2024-2026

  ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΤΟΥΛΙΝΑ ΛΑΡΙΣΑ Facebook προφιλ https://www.facebook.com/toulinakaranika...